Första gången jag kom i kontakt med Mammahjärtat var min tanke: ”det här är en fantastiskt idé!”. Att bygga en plattform där grundtanken går ut på att få ge tillbaka och hjälpa dom som behöver det är något jag som företagare inom hälsobranchen jobbar aktivt med varje dag.

Jag heter Jenny Romare och arbetar som personlig tränare, kostrådgivare, hälsoutvecklare, massör och förläsare. Jag har själv gjort en lång resa från att under åtta år vara drabbad av ätstörningar och depression till att idag vara helt frisk, driva eget företag och att jobba med att hjälpa andra att också hitta balans i livet. Jag gick från den absoluta botten till att idag ha hittat livsglädjen och balansen i livet igen. Jag tror helhjärtat på att om man bara väljer att satsa så kan vi alla hitta den balansen igen. Jag gjorde resan och jag vet att även du kan göra det. Det många behöver är dock hjälp på vägen och någon som kan hålla en i handen under resans gång, och det är där jag kommer in i bilden.

Det absolut bästa med mitt jobb är att få jobba med mina fantastiska klienter och få följa med på deras resor. I både med och motgångar, men alltid med en tydlig plan och målsättning. Det kan handla om alltifrån viktminskning, bygga muskler, sluta kroppsnoja, få tillbaka en stark kropp efter en graviditet eller att hitta en sunt sätt att se på kosten. Mitt jobb handlar alltid om att plocka fram potentialen hos varje individ och ge stöttning på vägen, oavsett vilket målet än må vara. För vi har alla potential att ha en god hälsa, vägen dit kan bara se lite olika ut för olika individer.

Tillsammans med Mammahjärtat kommer jag att belysa den viktiga delen som tyvärr många stressade småbarnsföräldrar sätter åt sidan: den egna hälsan. För min tro är att vi måste se till att ta hand om oss själva först för att orka med det berömda livspusslet.

Jag kommer att ge dig något att tänka på efter varje inlägg och vara den person man kan luta sig emot när resan känns svår. Så min första fråga till dig som läsare är:

”Vilka tre saker kan jag göra redan idag för att förbättra min hälsa?

Det kan vara stort som smått! Skriv ner och reflektera. Det viktiga är att punkterna är konkreta, rimliga och hållbara. Till exempel:

– Gå och lägga mig en timme tidigare varje natt.
– Börja träna en gång i veckan.
– Inte kolla jobbmailen efter klockan 18 på kvällarna.

Det vi gör i den här övningen är att vi redan nu har börjat plocka fram saker som kan ge dig potential till en bättre hälsa. När veckan är slut, ta då tiden och reflektera över hur det gick med dina mål.

Resan har nu börjat och vi är igång. För mer inspiration besök mig på jennyromare.com. Lycka till!